کتاب “ایجاد ساده یک کسب و کار” اثر دنالد میلر و دکتر جی.جی. پیترسون که در سال 2021 منتشر شده است، حاوی نکات بسیار کاربردی در راه اندازی یک کسب و کار ، ایجاد رابطه با مشتری و انجام تعاملات با مشتریان با هدف کسب نتایج درخشان در داشتن یک کسب و کار است که آکادمی CRM به ارائه محتوای آن در چند مطلب خواهد پرداخت.
دانستن این مطلب چه کمکی به ما میکند؟ کتاب Marketing Made Simple اثر Donald Miller کتابی ارزشمند بوده که در این مطلب به آنچه که در ایجاد یک رابطه موفق با مشتری الزامی است خواهیم پرداخت.
با ما همراه باشید.
(درصورت نیاز به فایل PDF کتاب با ما تماس بگیرید.)
ایجاد رابطه با مشتری
همه ما میخواهیم به نحوی مشتریان را قانع کنیم تا متوجه شوند محصولات ما این قابلیت را دارد تا مشکلاتشان را حل کند، تا از این طریق ترغیب شوند که اقدام به خرید کنند؛ به نظر میرسد این کار حداقل در یک زمان کوتاهمدت کارساز نیست. چرا که اعلام درخواست برای فروش محصولات پیشنهادی رابطهای است و هر رابطه ای قوانینی دارد.
بسیاری از ما به شیوهای از افراد میخواهیم محصولات ما را بخرند، برخی از ما ممکن است مانند یک پسر جوان خجالتی که از دختری میخواهیم با ما قرار ملاقات بگذارد، به طرز ناشیانهای به سمت آن دختر میرویم و به روشی که پدرمان به ما یاد داده است (به طور سنتی) با او دست میدهیم و دست او را محکم فشار میدهیم و سپس از او میپرسیم آیا دوست دارد همراه یکدیگر و مادرم که بهتازگی ماشینی نو خریده است، به سینما بیاید!
هیچکس مطمئن نیست که آیا چنین رابطهای به فرجام میرسد یا نه! اگرچه به خاطر آن پسربچه جوان خجالتی امیدواریم که این رابطه به ثمر نشیند اما اگر آن پسربچه بداند که روابط قوانینی دارند میتواند بهتر عمل کند و نتیجه بهتری بگیرد. حقیقت این است که روابط آهسته و آرام ایجاد میشوند.
همه روابط، خواه یک رابطه عاشقانه، یک رابطه دوستانه یا حتی رابطهای با یک نام تجاری، از سه مرحله عبور میکنند؛ و نمیتوان از این مراحل با عجله عبور کرد.
مراحل در ایجاد رابطه با مشتری
- کنجکاوی و کاوش
- آگاهی
- تعهد
افراد درصورتی تمایل پیدا میکنند در مورد شما تفکری روشن به دست آورده و شما را بیشتر بشناسند که درباره شما کنجکاو شوند و آگاهی کسب کنند. تا زمانی متوجه شوند شما چگونه میتوانید به آنها کمک کنید ، هیچگاه به شما متعهد نمیشوند.
هر رابطهای که شما تا به حال در آن شرکت داشتهاید، حتی روابطی که با نامهای تجاری دارید، این سه مرحله را پشت سر گذاشته است.
“مشتری خود را رها نکنید” مطلب دیگری از آکادمی سی آر ام است که پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه نمایید.
اگر این مطلب برای شما مفید بود، لطفا نظرات خود را با ما در پایین این مطلب به اشتراک بگذارید.