بینش اعضای شورای فوربس ؛ اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارهای جدید
به نگارش Expert Panel، Fortune
بعضی از صاحبان کسب و کارهای جدید به صرف هزینه برای روابط عمومی اعتقادی ندارند و آنها استراتژی های بازاریابی را برای کسب و کار خود کافی می دانند و یا فکر می کنند که کسب و کار آنها به اندازه کافی بزرگ نشده است که بخواهد روابط عمومی داشته باشد.
واقعیت این است که روابط عمومی یک امر تجملی نبوده و بستگی به چرخه عمر سازمانی دارد که کسب و کار در کدام مرحله از رشد باشد. هر کسب و کاری باید با مشتریان و به ذینفعان مربوطه خود در اکوسیستم (سرمایه گذاران، شرکا، مشتریان، کارمندان)ارتباطات خوبی را ایجاد نماید. یک روابط عمومی قوی علاوه بر آنکه باعث ایجاد تبلیغات مثبت برای شرکت ها می شود باعث ایجاد یک اکوسیستم تجاری واقعاً پایدار و حیاتی برای شرکت را رقم می زند. به عبارتی روابط عمومی می تواند یک کسب و کار را رشد دهد و یا باعث شکست آن شود. یکی از نکاتی که برای افزایش شانس موفقیت در کسب و کار نیاز است تلاش در جهت توسعه اعتماد و اعتبار میان سهامداران کلیدی توسط روابط عمومی می باشد. ابتکارات راهبردی روابط عمومی مبتنی بر اصالت و درایت میتواند به صاحبان کسبوکار کمک کند تا آنها در جهت تعالی حرکت کنند.
هویت تجاری شما باید سازگار و قابل اعتماد باشد
هویت تجاری شما باید سازگار و قابل اعتماد باشد. روابط عمومی حلقه حیاتی و منادی طلایی کسب و کار شما است. به شما امکان پیشرفت و کسب درآمد می دهد. روابط عمومی باید طور موثر صدای برند خود را منتقل کند و برند را به گونه ای که می خواهد برای عموم شناخته شود، معرفی کند. و اینگونه برند شکل و قدرت می گیرد. هر شرکتی داستان، دستاوردها و اطلاعات مهمی دارد که مشتریان باید هنگام تصمیم گیری در مورد خرید محصول شما در مقابل رقبا بدانند. یک روابط عمومی قوی در این زمینه مطمئن می شود که داستان برند از نکات لازم را داشته و انگیزشی به پایان می رسد. بدون روابط عمومی، به آن رقیب اجازه می دهید تعاملات بازار را به کنترل خود در آورده و میزان اعتبار برند شما را مشخص کند و چه کسی این وضعیت را برای شرکت خود می خواهد. ارتباطات قلب روابط عمومی است و حال قلب یک کسب و کار همیشه باید خوب باشد.
روابط عمومی به کسب و کارها کمک می کند داستان برند خود را به وسیله روش های غیر از تبلیغات پولی به مخاطبان هدف و عموم مردم بگویید و با راهاندازی کانالهای رسانه ای باعث شهرت و شخصیت برند شود به طوری که در چشم مشتریان بالقوهتان با ثبات تر، جذابتر و موفقتر به نظر برسید.در رسانه ها و فضای دیجیتال، اعتماد یک عنصر حیاتی در هر تعامل است. که این اعتماد به واسطه فعالیت های روابط عمومی در ایجاد اعتماد و اعتبار نزد مشتریان بالقوه کسب می شود. در عصر «اخبار جعلی» مصرفکنندگان امروزی قبل از خرید، تأیید اعتبار از شخص ثالث را میخواهند. در قسمت های قبل روشهای چگونگی کسب اعتبار از شخص های ثالث را گفتیم. روابط عمومی موثرترین راه برای ایجاد شهرت است.
واقعیت این است که فعالیت های روابط عمومی بیش از سایر فعالیت های بازاریابی به رشد کمک می کند و هیچ فعالیت بازاریابی دیگری به اندازه روابط عمومی در ایجاد اعتماد، اعتبار، آگاهی، اعتبار کارا و موثر نمی باشد