برندسازی از طریق ارتباطات رسانه ای
به نگارش Lis Anderson، مدیر شرکت مشاوره روابط عمومی AMBITIOUS
رسانه های اجتماعی تغییر چشم انداز و رسالت خود هستند. همانطور که در عصر دیجیتال محتواهای منتشر شده توسط تعداد حداکثری و در کمترین زمان ممکن دیده می شود، رسانه های اجتماعی راه های جدیدی را برای دستیابی به مشتریان معرفی کرده اند. روابط عمومی و بازاریابی برای حفظ سرعت پیشرفت خود نیاز به تکامل تواما با هم هستند.
رون توروسیان، متخصص و نویسنده مشهور روابط عمومی میگوید، “PR ترکیبی از روزنامهنگاری، روانشناسی و وکالت است – این یک چشمانداز همیشه در حال تغییر و همیشه جالب است.“
چیزی که علم بازاریابی پذیرفته است این است که روابط عمومی خوب نیاز اساسی است. ایجاد ارتباط با رسانه به سادگی گذشته نیست. ارتباط سازنده و موثر با رسانه می تواند به افزایش نرخ دسترسی شما برای مخاطبانتان (بیشتر دیده شدن)، افزایش اقتدار در بازار و افزایش ارتقای کسب و کارتان شود.
رسانه ها داستان هایی را پخش می کنند که مخاطبین آنها می پسندند. پوشش رسانه ای از عملکرد برند می تواند حکم تایید شخص ثالث برای ایجاد اعتبار برند را داشته باشد. و این امر می تواند باعث رضایت مشتریان بالقوه بلاتکلیف شده و افزایش نرخ تبدیل در ایجاد فروش را همراه داشته باشد.
پوشش مطبوعاتی باعث افزایش ترافیک ورودی به بسترهای اینترنتی چون وب سایت و فضای مجازی شرکت و افزایش نرخ آگاهی از برند می شود. از این طریق فضایی خواهید داشت تا نام خود را به گوش دیگران برسانید و به زبان خودتان درباره کسب و کارتان به مردم بگویید.مردم پس از مطالعه و کسب آگاهی از کسب و کار شما تمایل پیدا می کنند که اطلاعات بیشتری نسبت به شما بدست آورند؛ که اغلب باعث افزایش دنبال کنندگان و افزایش رتبه سئو می شود.
ایجاد و حفظ یک رابطه مستحکم با حوزه رسانه می تواند در مواقع بحرانی بسیار سودمند باشد. تا بتوانید بدون از دست دادن زمان، و نشر اطلاعیه و بیانیه ها در مواقع بحرانی، اوضاع را به کنترل خود در بیاورید.
رسانه های همکار و نزدیک به کسب و کار نوعی مروجان شما خواهند بود و باید اشراف کامل به اطلاعات محصولات و خدمات شما داشته باشند و این نیاز اساسی برای حفظ دامنه ارتباطات با حوزه رسانه ها را می رساند. به همین دلیل است که بر روابط رسانه ای به عنوان یک جنبه مهم روابط عمومی تاکید زیادی می شود.
برای افزایش نرخ موفقیت خود داستان های برند و بخش های آماری و مهم محتوایی که نیاز به انتشار دارد را از قبل به خبرنگاران بسپارید. همچنین این ارسال محتوا به صورت شخصی سازی شده باشد؛ تا اثربخشی بیشتری از سوی اصحاب رسانه را شاهد باشید. در کنار محتوای متنی قابل انتشار، از تصاویر و فایل های ویدیویی غافل نشوید. 25 درصد از خبرنگاران اظهار داشته اند که آرزو دارند و تمایل دارند روابط عمومی در کنار محتوای متنی، محتوای تصویری و ویدیویی را در اختیارشان قرار دهد. همچنین 22 درصد بیشتر از روزهای دیگر هفته آنها آماده پذیرش اخبار در روز اول کاری هستند.
شما میتوانید اصاحب رسانه ای که همکاری مشترک دارید را در فضای مجازی دنبال کنید تا ارتباطات اجتماعی را که از اثربخشی بالایی برخوردار است، را ایجاد کنید.
ایجاد روابط قوی با اصحاب زمان و صبر زیادی می طلبد. گاهی ممکن است متوجه شوید که این رابطه یک طرفه است، اما همچنان خواهید دید که مزایای کسب شده برای برند و کسب و کار شما ارزشمندتر از آن است و تلاش برای ساخت روابط دو جانبه را فراموش نکنید.