آینده روابط عمومی؛ نبوغ انسانی که با هوش مصنوعی تقویت شده است
به نگارش Nikita Sachdev مدیرعامل موسسه ارزیابی award-winning Luna PR فعال در حوزه ارتباطات
امروزه به نوعی از فلسفه تسخیر شدن دنیا با هوش مصنوعی گذر کرده ایم به طوری که اتوپیای هوش مصنوعی را می توان در کمک به توسعه نبوغ انسانی دانست . به نوعی رسیدن به رویکردی مشترک برای هوش مصنوعی و نبوغ انسانی را در چند مورد می خواهیم بررسی کنیم.
آنالیز احساسات مبتنی بر هوش مصنوعی برای به دست آوردن بینش عمیق در مورد ادراک مخاطبان
امروزه با آنالیز دقیق داده ها که بخشی از مدل های زبانی LLM (مانند ChatGPT) می باشند مکالمات کاربران در رسانههای اجتماعی و یا گفتمان آنلاین، الگوهای احساسات شناسایی می شوند.
از طریق الگوریتمهای پیشرفته یادگیری ماشین، هوش مصنوعی میتواند حجم گستردهای از دادههای کاربر را برای پیشبینی اولویتهای مشتریان بدست آورد. سناریویی مانند کمپین های نایک “Dream Crazy” در سال 2018 یا کوکاکولا “Share a Coke” در سال 2011 را در نظر بگیرید، متخصصان روابط عمومی می توانند از نتایج بدست آمده برای شکل دهی روایت های برند بر اساس احساسات مخاطب در کمپین ها استفاده کنند. شما میتوانید فرآیندها را خودکار کنید اما نمی توانید اعتبار را خودکار کنید. و این کار نیاز به توجه و استفاده مستمر و به موقع از جعبه ابزار روابط عمومی است.
نتایج تحلیل شده از الگوهای احساسات شناسایی هوش مصنوعی، متخصصان روابط عمومی را قادر می سازد تا استراتژیهای مناسبی به لحاظ محتوا و زمان در حوزه ایجاد ارتباط اتخاذ کنند. همینطور در دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ، از ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی تاثیر گذاران بالقوه استفاده می شود. اما نظارت و مداخله انسانی در حوزه استفاده از هوش مصنوعی یک مهارت به شمار می رود که بتواند ارتباطات معنادار را به درستی شناسایی نماید. با درک ارزشها و علایق اینفلوئنسرها یا نتایج تعامل با کاربران در رسانه های مجازی، نتایج سودمندی برای تقویت برند به دست می آید. دنیای روابط عمومی تلفیقی از هنر و تجربه و تخصص است.
همچنین آنالیز دقیق احساسات مبتنی بر هوش مصنوعی و نظارت بر آن می تواند در شناسایی و تا حدی پیش بینی بحران های احتمالی برند نیز کارا باشد.